PLG – Midden – Maakonderwijs

PLG Maakonderwijs – SPO Utrecht

Gezamenlijk wordt in deze PLG gewerkt aan de uitvoering van de ontwikkelplannen van de betrokken scholen op het gebied van maakonderwijs. Hóe verbind je het maakonderwijs nu op een inhoudelijke en didactisch sterke manier aan overige onderdelen van je onderwijs (bijvoorbeeld thema’s, projecten)? De gemeleerde samenstelling van deze PLG (po, vmbo, lerarenopleiding en onderzoek) maakt deze zoektocht extra uitdagend. Concreet laten we zien hoe twee basisscholen (Kindcentrum Rijnvliet en Klimroos, allebei van SPO) in hun onderwijsconcept plek inruimen voor maken/ontdekken/prototyperen. Plek inruimen betekent letterlijk plek maken (voor ‘prutsen/uitproberen’, maar ook voor ‘tentoonstellen’) maar ook figuurlijk: hoe creeer je ruimte in je week/jaarschema en welke leerkrachten gaan in hun kracht staan om dit te stutten? En een opdracht ihkv Sprong-STEM: hoe stem je af met het vmbo en de lerarenopleiding? En lukt het om alle letters van STEAM te raken?

Link: https://elbd.sites.uu.nl/2020/04/08/sprong-stem-utrecht/#custom-collapse-0-0