PLG – West – Computational thinking in het voortgezet onderwijs

Het uitgangspunt van de Professionele Leergemeenschap (PLG) computational thinking (CT) in het voortgezet onderwijs is dat er behoefte is aan lesmateriaal waarin aan computational thinking gerelateerde kennis en vaardigheden een plek krijgen in het onderwijs ingebed in schoolvakken.

Deelnemers zijn bètadocenten in het voortgezet- en hoger onderwijs en onderzoekers.

In de PLG wordt aandacht besteed aan begripsbepaling en operationalisatie van computational thinking met als centrale vraag welke CT-doelen zijn relevant voor mijn vak en hoe integreer ik deze met vakinhoud?

We ontwikkelen lesmateriaal voor de eigen praktijk waarbij we elkaar helpen, becommentariëren en inspireren. Het geproduceerde materiaal wordt getest op school en geëvalueerd. Tot slot volgen bijstelling en vervolgplannen.

De PLG wordt mede mogelijk gemaakt door SIA SPRONG Educatief en is een initiatief van de Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Didactiek van de Bètavakken.

https://regieorgaan-sia.nl/
https://www.hva.nl/
https://www.hva.nl/kc-onderwijs-opvoeding/gedeelde-content/lectoraten/lectoraat-didactiek-van-de-betavakken/lectoraat-didactiek-van-de-betavakken.html